Situacions d’aprenentatge:
La tria de sortides a la Comunitat de Mitjans
Durant el mes passat, a inicis d’any, a la comunitat de mitjans de la Riera hem fet diferents sortides amb l’objectiu d’iniciar un procés provocació invisible per, a través de vivències reals, despertar sensibilitat en la curiositat i poder estimular fer-se preguntes, per més tard poder fer un procés d’indagació. D’aquesta manera aquestes sortides són com una llavor, ja que per fer-nos bones preguntes ens cal sortir i descobrir contextos diferents dels que estem acostumats: són oportunitats per generar nous interrogants i remoure algunes inquietuds que tenim.
Els nens i nenes de la comunitat comencen fent una tria de quina sortida els agradaria poder vivenciar, i ho fan a través d’una comprensió lectora, on presentem les diferents sortides i allò essencial de cada sortida. Aquest curs la possible tria estava entre quatre sortides:
- El museu Nacional de la ciència i la tècnica de Catalunya a Terrassa
- una activitat d’explorar l’entorn del delta de Llobregat a través del cos
- una activitat d’explorar l’entorn del delta de Llobregat a través del dibuix
- una visita a la ciutadella ibèrica de Calafell.
D’aquesta manera han pogut gaudir d’una sortida estimulant amb experiències com aquestes: