Per llegir, per reflexionar
Aprendre a llegir i escriure
En aquest enllaç trobareu el blog del grup de l’ICE de l’UAB “Aprendre a llegir i escriure”, format per diferents mestres i professionals del món de l’educació. És un grup que pretén fomentar la reflexió al voltant dels processos relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectura i...
Recomanacions de blogs, llibreries i literatura per Montserrat Colilles.
●La coleccionista libro-álbum: http://lacoleccionista-libroalbum.blogspot.com. blogespecialitzat en anàlisi d’àlbums.●Revista Faristol: https://www.clijcat.cat/faristol/trobareu una secció d’articles i unaaltra de crítiques de les obres publicades en català.●Revista Babar:thttp://revistababar.com/wp/...
Aprenentatge competencial en educació infantil.
El desenvolumpament d'un projecte comunitari real, significatiu i amb sentit. Aquest article s´enfoca en l'aprenentatge competencial de l'alumnat d'educació infantil. S'hi mostra un exemple d'una situació d'aprenentatge que neix d'un projecte de quart de primària i que deriva en una oportunitat...
L’escola Riera de Ribes, una proposta d’actuació que dóna cabuda a les idees i als projectes individuals i col·lectius
Per Núria Borràs En aquest article, us hi presento l'exemple d'una escola que intenta organitzar el currículum per competències tenint en compte les persones, que crea contextos en què la comunicació és l'eix fonamental i l'objectiu prioritari és la interpretació i la comprensió del món. Sobretot,...
Projecte Sense murs:
Quan la vida es cola a les aules. En aquest article abordem el canvi metodològic dut a terme a l’escola Montserrat FUHEM. Les aules sense murs de primària porten la vida a l’aula mitjançant un enfocament competencial, personalitzat i basat en l’educació ecosocial. Per això, van ser necessàries modifi...
La personalització de l’aprenentatge
Una exigència de la nova ecologia de l'aprenentatge Personalitzar l'aprenentatge escolar és un mitjà, no una finalitat. La finalitat és promoure a les escoles i als instituts la realització d´aprenentatges que tinguin sentit i valor personal per l'alumnat. per aconseguir-ho cal incorporar la veu de...