Situacions d’aprenentatge:
ELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS HAN SIGUT UN ÈXIT! TINDREM NOUS ESPAIS EXTERIORS
Estimades famílies,
En aquest article us explicarem com el grup de grans 1 del Dr.Cuadras vam viure el procés d’aprenentatges del projecte de servei que va tenir lloc durant el mes d’octubre.
Cada any a l’escola totes les classes fem un projecte de servei per a la resta de la comunitat educativa. Aquest, consisteix en fer alguna tasca o obra per la resta de persones, amb l’objectiu de fer més fàcil la nostra convivència i el nostre dia a dia.
Aquest any, l’equip directiu ens havia encomanat el repte de preparar una campanya publicitària amb la finalitat d’aconseguir vots i optar als diners que l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ofereix pels pressupostos participatius educatius.
El projecte que presentàvem aquest any, va començar dos cursos enrere, amb els alumnes de 4t que van voler canviar el pati, i va continuar l’any següent amb una pregunta interessant de la Comunitat de Grans, titulada: “ Si en Gaudí hagués de dissenyar el nostre pati, com seria? que juntament amb la col·laboració de l’empresa Milanta (especialistes en re-naturalització d’espais exteriors), van estar preparant el projecte.
Hi han treballat molts alumnes i voliem fer realitat tota aquella feina.
Un cop situats, us explicarem què és tot el que vam treballar nosaltres en el camí fins arribar a fer realitat el projecte.
Primer de tot, ens vam centrar en indagar com fer una bona campanya publicitària per fer que la gent ens votes, també vam comprendre contingut i conceptes sobre el màrqueting.
Vam saber que aquest màrqueting és una manera de fer publicitat de qualsevol cosa.
Allà, vam veure una gran oportunitat per ajudar-nos a publicitar el que volíem que la gent conegués i ens votés.
Després de compartir idees, les decisions que vam prendre per fer una bona campanya, van ser; Fer un tríptic, un cartell, una xerrada amb les famílies i també un eslògan amb unes lletres on hi poses:
L’ESBARJO TAMBÉ ÉS PART DE L’EDUCACIÓ.
Amb l’elaboració d’aquests cartells i trípitics vam treballar el format digital i el domini d’eines com Canva i PowerPoint, així com desenvolupar la nostra part creativa.
Per altra banda, des de la part oral, vam fer una xerrada a famílies de les diverses comunitats de l’escola, treballant així la comunicació oral, la planificació i el redactat i revisió del nostre discurs.
Pel que fa a l’eslògan, no sabiem com cridar l’atenció del nostre públic i vam decir fer uns criteris per decidir unes lletres impactants i entenedores. Després d’una conversa, vam acordar fer-les dobles i grosses perquè es vegin bé. A més a més, també volíem que ocupessin unes mides de 50 cm d’alçada i 60 cm d’amplada d’un rectangle de cartró que faria de suport. Tanmateix, que les mides estiguessis proporcionades i per últim, havien de contenir formes geomètriques dins la propia lletra.
Va ser en aquest moment, que ens en vam adonar que necessitàvem les matemàtiques per fer les lletres ben repartides en el cartró i totes de la mateixa mida.
Ens trobarem davant el repte d’haver de repartir (dividir) els centímetres, tant de l’alçada com de l’amplada d’aquell cartró de 50 cm x 60 cm que ens servia de suport. Volíem centrar les lletres i fer que les formes geomètriques complíssin els requisits.
Vam treballar partir l’alçada i l’amplada en dues parts, tres parts, quatre parts o cinc, depenent de quina lletra volíem posar i quines figures geomètriques hi triavem.
Amb aquestes divisions ens vam trobar amb decimals i nombres més petits que la unitat. Per tant, ens vam parar a estudiar-los i també vam prendre consciència del mil·límetre fins acabar-lo dominant.
Per últim, en aquest procés matemàtic, vam conèixer com els grans matemàtics sabien trobar les àrees i els perímetres de les diferents formes geomètriques. Vam aplicar aquestes fórmules en les figures de les nostres lletres i vam conèixer les relacions entre diferents figures geomètriques.
Com ja sabeu, no totes les figures es poden aconseguir amb l’instrument del regle, vam descobrir el compàs i el transportador d’angles, així com el seu funcionament, ja que algunes lletres requerien formes geomètriques com el semicercle o ¼ de semicercle.
La realitat és que la campanya va ser un èxit i gràcies als vostres vots hem aconseguit fer realitat la remodelació del pati i que tota la feina feta hagi tingut sentit.
A partir de l’any que ve, veure’m a la nostra escola unes zones com les que es mostren en aquestes maquetes.
Unes rotllanes de troncs per gaudir tranquil·lament del meravellós espai natural que tenim al bosquet.
Unes noves grades per llegir a l’exterior de la nova biblioteca
I per acabar un circuit de fusta amb unes proves motrius a la zona del rocòdrom.
Com vam quedar segons i vam sortir el diari l’Eco de Ribes:
La notícia va córrer pel Garraf i vam rebre la visita del Canal Blau a la classe, ens van entrevistar i van publicar una noticia audiovisual.
https://www.youtube.com/watch?v=rFXNzhym0vU